måndag 10 december 2007

Utvecklingssamtal

Idag skrev jag klart en krönika för Kung Bläck Magazine Nr 3.
Blev hyfsad tycker jag nog. Det är lite spännande att skriva med
tema. En utmaning och ett första försök resulterade i något helt
annat än vad det från början var tänkt. Jag har ju det "problemet"
att jag lätt fladdrar iväg i textandet, målandet eller vad jag nu
pysslar med. Det är skönt att handla så, att låta sig dragas iväg,
men allt som oftast slutar saken då i ett stort ingenting än i
det önskade överaskande braiga. Priset är ju också det att den lilla
idén, fröet, känns förbrukat om man använt det en gång och
flummat bort det. Nixpix, stramma tyglar ska det va! Och det var
just det som jag lyckades med i krönikan. Hålla ihop skiten!

Igår sov jag på Tintin-dokumentären på TV. suck.

Utvecklingsamtal med chefen idag. Det är ganska lustiga
tillställningar. Jag har haft min beskärda del under de år jag
knegat. Tyvärr så biter det inte riktigt rätt på denna lilla
arbetare. Enda större utveckling dessa samtal har fört med sig
är den att jag har utvecklat en förmåga att svara på chefens
frågor på så vis att jag egentligen inte säger eller lovar någonting
alls. Jag är nöjd med min stillsamma tillvaro och det enda sättet att
få ha den ifred är att försöka få den att låta som en utvecklande
utmaning. Jag sa som ett exempel att jag vill satsa på att
"fördjupa mina kunskaper" i den maskingruppen jag är.
Sånt sker ju liksom konstant.

..
men lite riktig utveckling åkte jag allt på. Jag är anmäld till truckkurs!

Inga kommentarer: