tisdag 4 december 2007

Sömn, väntan, pulver

idag blev det stängt på fabriken. eller Iris var snuvig
och hon fick vånda sig fläckvist genom natten.
Hon verkade ha ont i halsen och vara täppt och int
förren hon fick en skopa alvedon så somna hon av
hyfsat. Vi beslöt att ha henne hemma idag, men nu,
mitt på dagen, verkar hon ganska frisk. Lite röd om
snoken bara. Allt är värre om natten förståss, men hennes
farsa överdrev nog när han sjukskrev ná från dagis.

Själv låg jag mest och blinka efter att draken fick ro.

Jag har ett tänkleri till självhypnos som brukar nyttjas
vid dessa ganska vanliga låtsas-sov-nätter. Nu blir
det alltså flum..

Jag tänker färger på mig, Ann-Charlotte och på Iris.
Dom dansar över oss, och varsin färg har vi som går in
och ut i varandra. Iris färg, grön, tänker jag upp så det
täcker hela det sovande rummet. En mental kavling som
går diagonalt, upp och ner, fram o tebax. Ann-Charlotte
och jag är små lavalampor i det gröna. Hon är röd och jag
är gul. Sen formar min tanke dessa färgerier i olika mönster
och vips så sover jag.
Det finns inga regler, men jag när Iris sover dåligt, har

mardrömmar & sådär så känns det som att jag hjälper
henne till ro när jag tänker i detta färgeri.

~

Annat:
Idag väntar jag post igen. Min heta önskan att få hitta
är poetiska samlingen "Svensk poet 2007". Det är så ballt
att vara med däringa också.

~

Annat II:
Jag gick en utbildning en gång för hjärt/lung-räddning, First Aid
och sådant, ty det var så att jag skulle till att bli skyddsombud
på avdelningen. Den tanten, som höll i kursen, var en medicinare
av något slag. Hon berättade på sidospåret att om läkemedlet
Alvedon/Treo och Magnecyl skulle framställts idag så skulle
det aldrig släppts receptfritt. De innehålla nämligen grejer som
verkligen är dunder. Så klokt är att använda måttligt kan man
misstänka. Kärestan är en driven nejsägare i vårat hem, men jag
är svag och skriker gärna Alvedon! när huvudet susar och brusar.

Inga kommentarer: