fredag 7 december 2007

Förvånansvärt bra!

På Adlibris har jag fått en kundrecension.
Signaturen Celine skriver om "Manifesto Doghead"

4 stjärnor av 5

Förvånansvärt bra!
En av de bästa diktböcker jag läst i det senaste.

Överaskande skarp! Lite tunn dock, här kunde
det gott funnits mer av!

Jag igen:
Jag ska villigt erkänna att jag har varit in & letat efter
sådana häringa tyckanden om min diktsamling i de olika
internetsajterna, men fram till idag har det varit fruktlöst.
Att hon tyckte så bra gör inte heller ont. Jag är ju vän
av Paranoia och genast undrar jag vem personen är?
Är det någon mig bekant? Eftersom det är "Förvånande"
och "Överaskande" så indikerar det att hon väntat sig annat,
vilket betyder att hon antagligen har en åsikt om mig innan
hon läste och alltså känner hon mig. Paranoia, som sagt...

~

Vän av idioti är jag oxå och idag lyckades jag nog med att
få in en rackare på topp 10 Dogheads savgaste stunder.
Nämligen tog jag och borsta tänderna när dottern levde
rövare i badkaret. Frugan kommer in och bubblar med mig.
Jag noterar doften från hennes fuktkräm i badrummet.
Frugan går iväg igen och jag slutar tandpoleringen. Det
smakar lite blekt om krämen idag konstaterar jag och
upptäcker därpå anledningen. På handfatet står Nivea och
flinar åt mig, int Sensodynen! Häpp!

Jag borsta i 2 minuter.

Inga kommentarer: