tisdag 25 december 2007

Julafton vs Juldagen

Julafton

Ann-Charlottes sida var i vårt hem på jul-knytis. En skön
avspänd form av firande. Iris & Alex röjde satan och hade det
roligt. Julmat smakade mumsfilibaba och strax därpå kom
tomten själv i min brorsar version. Iris var inte rädd.

Karl Bertil lyste skarpast i min visionsruta om man frågar mig.
Den filmen är verkligen snygg och har rätt jul-känsla.
Blir det krig mellan honom och den andra Kalle så går
jag med i Jonssons armé.

Iris favoritjulklapp var en dock-paraply-vagn och en badring.

Min favoritjulklapp var en bok som Nina Hemmingsson gjort
bilderna i.

Fråga: Kan man bota självsprickor med Karlssons Klister?


Juldagen

Vi åkte Saab och hälsade på min del av släktingarna i Kungsör.
Iris är inte så förtjust i "främlingar", men det gick bra. Hon var
på topphumör & isen var snart nog bruten.

God mat härna också och ännu mera klappar. Iris storkap var
en keyboard. Den gillade hon skarpt och det blir en del plinkandes
framnöver får man gissa. Påminde lite om Dr Phibes eftersom
spelmaskinen var utrustad med blinklampor alá 60-talet.

en Bra dag och med litet udda ögonblick: Ett träd med två ekorrar

Dagens Födlsedagsbarn: Älsklingen frugan! Puss!

Inga kommentarer: