söndag 30 december 2007

Näst sist

Dottern har nyligen börjat förstå och uppskatta Tv-guden.
Allt som oftast hittar jag henne soffpotatiserad framför burken
tillsynes bortom kontaktbarhet. i den välsignade koman.
Det är i huvudsak ett barnprogram som heter Dora, Utforskaren som
för bort henne i tankarna. Men även Postman Pär och Båten Elias.
Men då Iris i regel är högenergi så är dessa tillfällen av stillhet ett
välkommet avbrott i hundkojan.

Imorgon blir det frus-syster & frus-bror som kommer på en
bit mat och stillsam avslutningsfirande av 2007. Ann-Charlotte har
bakat en bamsing till äppelkaka för tillställningens final. Nu doftar
det gott i hela lägenheten.

Eller kanske inte hela. För jag prövar julklappsrakvatten och
jag känner mig instängd i lukten. Kanske är Tabac inget för mig?
Eller är det den förkylda snuvan som spökar med mig och
får mig att känna såhäringa?

Inga kommentarer: