torsdag 27 december 2007

Bok: Demoner - Ett bestiarium

Demoner - Ett bestarium
Av Harry Roos
Bild Nina Hemmingsson
Betyg: 2 af 5

Demoner är en coffie-table-book tror jag, och visst
ligger den riktigt snyggt på nämnda bord.
Omslaget är svart och silvergläns. Hurra!
Innehållet är hyfsade lustigheter och pricksäkra
iaktagelser av den svenska personligheten.
Eller kanske av mänskligheten som sådan.
Vad vet jag. Men jag känner mig träffad ett
par gånger och jag känner igen andra i texten
också.

Idén är att presentera typerna som demoner
och det är lite kul, men man tröttnar ganska
snart på lustigheterna. Det hela påminner ganska
mycket om gamla blaskan Svenska Mad som ofta
hade typer. Lite rip-off, och därför blir det bara två
i betyg.

Nina Hemmingssons bilder är det bästa med boken.

Inga kommentarer: