lördag 8 december 2007

Julhandel


Vi lämnade dotter hos mormor & Pekka och med lövtunn plånbok
men med spänderbrallor gick vi till stadens leksaksaffär. En uppgift
svårare än man kan tro, detta med att handla julklappar. Vi fingra
på så mycket grejer. Men tillslut blev det följande i lilldrakens paket
~ hink med skurmopp, barnstorlek
~ Dora äventyrerskans-docka.
~ Svajperdocka, Bad guy från Dora.
~ Bok om Totte
Sen fick jag dricka Kaffe medans frugan handlade mjukpaketsgrejs
på Lindex. Jag drack kaffe och åt en skitblek Lussekatt.
~

För första gången på många, många år ser jag fram emot
detta julspektakel. kanske har det med iris att göra, men
årets jul är soft på något vis. På julafton är det knytis hemma
hos oss, med Ann-Chas morsa-folk. Juldagen är vi hos mina
rackare till päron och annandagen är det Taco hos Ann-Chas farsa.
Hela besökargrejset fixat på 3 dagar och jag har ledig sedan
till 7:e Januari, om det vill sig väl.

~
Ann-Cha och jag pratade lite om Iris. Ann-Cha sa att ibland när
hon ser Iris så hajja hon till för att hon ser asiatisk ut. Det är lite
lustigt med det där. För Iris är lika blek och skön i skinnet som
sin mamma, och har hennes färger i hår och ögon.
Och mina glutthål har kinesiska former och buskiga ögonbryn har
både jag o dotter. Om vi hade fått ett bio-barn så funderar man på
om det skulle finnas några likheter med Iris.
~
Fan, jag har skitont i halsen & är sjuk. Löjligt att vara
på Lördagar som ju är en ledig dag. Alltså är det tämligen
värdelöst!
~

Inga kommentarer: