söndag 16 december 2007

Jag ritar bokomslag


Har ritat lite idag. Tecknarjobbet gällde ett bokomslag och jag
har lyckats få till en bild som jag själv är nöjd med. Det är svårt
på ett annat plan än just det rit-tekniska. Jag har försökt att att
söka efter det som var/är kundens önskan. Och det luriga i
bildritarbranschen ligger väl i att kunden inte alltid vet vad
han/hon vill ha.

Men denna bilden tror jag verkligen att diktaren gillar.

Ofta när jag uppdragsritar finner jag mig i situationer där jag övertygar
beställaren att mitt eget förslag är bättre, och jag förklarar varför.
Men hela denna uppdrag ska bli inledningen på ett nytt
förhållningssätt.
Jag ska hädanefter försöker läsa av vad det är som eftersöks, och därefter
skapa det efter bästa förmåga. Det är mer proffsigt att vara så.

Själv gillar jag bilden, och det blir nästan att man vill att den ska ratas.

...Så jag kan ta den!

Inga kommentarer: