onsdag 12 december 2007

Rasistiskt drama





Denna har inte Jan Stenmark gjort, utan den har jag gjort.
Bilden är från filmen Bride of the Monster, regisserad av
Ed Wood Jr. Det är den snubben som Tim Burton gjorde
en film om i filmen "Ed Wood". Den sistnämnda rullen är
en av de bästa filmer jag vet och den förstnämnda är också
spexiell.

Också spexiell är en farbro som har börjat på min avdelning.
Han är min sidekick varannan vecka och har fyra veckor på
sig att ta sig i skinnet. Han är nämligen en herre i blåsväder
fick jag reda på idag. Han har uttalat sig rasistiskt i ditten och datten
och därmed gjort sig osams med invandrargrupper på fabriken
och denna plats, min avdelning, är den sista innan sparken.

Känns inget vidare att ha en sådan figur i hasorna men än så har
jag bara hört en massa rykten. Däremot så älskar han USA
som fan, och jag misstänker att där kommer nog ett litet
gräl uppstå rätt strax. För jag är rädd för Amerika, om man ska
låna en Bowieformulering.

Att döma någon på rykten är hemskt men ändå något man gör.
Förra veckan jobbade jag med denna man utan att ha hört allt
detta snack. Jag visste bara att det hade varit något bråk som han
varit innblandad i och det var därför han hade blivit omplacerad.
Men så viskas det och tissel-tassas och nu känner jag mig plötsligt
som figuren till höger på Stenmarkimitationen.

Inga kommentarer: