tisdag 4 december 2007

Två böcker, två hundar


..och sen landade det faktiskt en tidig julklapp från
King Ink. En postförsändelse välfylld med böcker vari
mitt namn står tryckt uti!
Ah, dessa välsmakande egotrippar!

i Svensk Poet 2007 har jag med dikten Balkongflickan
och en illustration jag gjorde, som var SP2007-kampanjbild.

Har småbläddrat i boken och tycker den verkar riktigt bra.
Säkert lurigt att synas i en sådana högklassiga omgivningar
men återigen har den gode Daniel Watson gjort mig en
tjänst genom att placera bilden brevid dikten enligt teorin
att De flesta kanske hajjar till när en teckning plötseligen ligger
bland all textande

Balkongflickan är en dikt som jag tidigare haft ute på Poeter.se.
Där fick jag mycket fin respons och det var därför jag valde
ut dikten till samlingen. Dikten, och dess titel är kommen ur
någon nyhetstidning som skrev om hur unga flickor manas
att hedersmörda sig själva genom balkonghopp, eftersom mördarna
int vill bloda ner sina händer.


2 faces apart vol 1

Den andra boken som förfestligad min dag var samlingen med
illustratörer som heter som ovan. Jag är med även i denna bok
och det var lite nervöst att se hur pass man skulle stå sig i mängden.
Jag tror jag klarade mig hyfsat, om man ska vara sådan som
jämför sig. Och det kostar jag på mig att vara i tecknarkvarteren
där jag i vartfall har ett uns koll på vad jag sysslar med.


1 kommentar:

ki sa...

...och det är bara början... ;-)
Kompis