onsdag 12 december 2007

Bok: 2 faces apart


"2 faces apart, vol 1"
En bok med
illustrationer

Betyg: 3 af 5

Jag är själv med i boken och är därför inte heller totalt
objektiv, men jag är ju i min blogg och skriver det så det
borde väl vara okej ändå

Figuren Chibi är drivkraften som samlat ihop en mängd
illustratörer från världens alla hörn, för att presentera
dem genom deras alster. Jag är rätt svag för folk som får
en idé och sedan genomför den utan någon annan anledning
än att dom vill göra det. Dom kallas eldsjälar och tjejan
Chibi är verkligen en sådan.

Boken har fint tryck och det är en kul läsning som väntar
den som är svag för färg och illustratörers bildtänkande.
Va jag förstått så är det konstnärerna själva som valt de
bilder som boken innehåller. Och därför blir det också en
rätt skönt spretig känsla.

Jag saknar dock att det inte står mer om de medverkande.
Vissa presenteras via självskrivna ? stycken text, och andra
inte mer än det anonyma namnet.
Mindre gillande med samlingen är att det är en tunn
bok. "Vol 1" som det står i titeln indikerar att detta
är början på en serie, och jag hoppas då att det blir en
tjockare rackare nästa gång.

Inga kommentarer: