fredag 7 mars 2008

Sjuttontusenfyrahundra steg senare


Ann-Charlotte har köpt två stegräknare och hela dagen
bar jag den ena på fabriken. Det blev 17400 steg bara.
Ann-Charlottes dag inbringade dryga 13000 så ni förstår nog
att bådas tassar är trötta när det ringer ut.

Faktiskt så kickade jag min egen häck idag och ifyllde
en internsökningsblankett för nytt jobb. Maskinförandet
pockar på min tankeförmåga på ett så vis att det är enklast
att man brinner för t ex måttändringar och maskinella
problemlösningar. Men jag har ingen lust att gå upp i mitt
arbete. Och erfarenheten säger att monteringsjobbet är
skönare för hjärnan. Hårt för fysiken men tanken kan gå
hur fan den vill när man står vid bandet, som det heter på
knegiska.

Flytten gick hur lätt som helst och nu är den halvklar.
Ann-Charlotte vaktade Iris och hennes kusin Alex och
hade nog tuffare än jag. Ha-ha.
Voff!

Inga kommentarer: