torsdag 27 mars 2008

fotografisk rulle


Detta är för mig ett viktigt fotografi. Ett ögonblick fångat
på mig, min fru och min dotter precis ungefär vid den tiden
som man första gången kände att vi var en familj. Bilden är
från Beijing och man ser nästan att det är första gången som
jag och Ann-Charlotte slappnat av i våra nya livsroller. Vi ser
glada ut och Iris ser lite fundersam ut. Det var känslor som fanns
där och bilden är väldigt mycket som mina positiva minnen från
den resan.

Grejen var att vi gjorde en poster av det där fotot och idag
kom den hoprullade försändelsen hem till oss.
Sen hade vi varit till I.K.E.A. oxå och köpt en röd matta
till samma rum och det blev slutligen en liten make-over.
Nämligen var jag pappa-ledig idag och imorgon och
kärestan tog ut komptid och det var en trevlig familjedag
som oxå innehöll pankaksätning på resturangen Ögir.

Var och sprang i lilla snälla Kabbeskogen oxå två varv då
solen lyste som om den tyckte om mig.

Brorsan kunde inte bestämma sig för att vara i V-ås
eller Köping, men min syster vet Lördagsdestinationen.
Upplands-Väsby ser familjen framåt mot.
Och Iris nuförtiden på mer sätt än ett

Inga kommentarer: