måndag 3 mars 2008

Jag ritar en hel del

De Lyckliga Kompisarna slank mig ur näven.
Så kan det gå!

Men ritjobb har jag så det ryker om det. Att göra
bild av Miss Lyckads visioner och texter är ett kul
och lite annorlunda jobb. En utmaning att försöka
få unikhet i var bild och samtidigt en sammhörighet.
Lyckas ganska skapligt genom att växla lite stil men
främst genom att ha en huvudfigur som växlar lite
utseende. Passar kanske också hemliga författarinnan
som kan var vem som helst ju!

Hon har satt publicitetsförbud på mig så jag kan
int bjussa på hur det ser ut, men det rör sig i
slutändan om 16 teckningar som kommer i hennes
bok, om inte nån faller bort förståss.

Första gången som jag illustrerar i annans bok på
detta sättet, och det ska bli kul att ta del av
slutresultatet. Jag hoppas att bilderna gör texterna
rättvisa. och jag hoppas att jag hinner.

25: Mars är det dödslinje.

Jag såg att en del småglimtar finns på hennes
frispråkiga blogg http://miss-lyckad.blogspot.com/

Gå dit & glutta.

*

Skvaller:
Asta Kask Dia Psalma DLK Charta 77
har en sommarhemlighet

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Puss på Näsan!

Det var Allt!

;)

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - The Girl Who Changed The World -