måndag 17 mars 2008

Hagateaterns nya masker

Hagateaterns utsände mötte upp på avstängt café
och istället så stod vi i snöregnig blåst och gjorde
affärer. Teatern ville ha en uppdatering av logga och
det var en variant av sur-glad-maskar som stod på
önskelistan. Det var kul att få göra sin version av det
kända motivet och hon blev förtjust i det som jag
redan tecknat fram på fabriken tidigare på dagen.

Färgsättningen är blott ett förslag.

Vakna i känslan att jag aldrig har legat så skönt
i min sömn. Det är en Måndagsförbannelse tror jag.
Aldrig vet jag att den känslan biter mig när
det är Lördag eller Söndag.

Men fabriken var i skön slummer. Chefen hade
simester och materialet vi skulle köra var väck
på någon tågvagn någonstans i Europa.
Jag har börjat sprida ut rykte här och där att jag
har sökt en annan avdelning, så det inte kommer
som en shock för kamraterna att man pyser, om det
kommer till det. Vet ju också att Chifen har en kärlek
att basunera ut information för att få de som sökt sig
vidare att skämmas lite inför polarna, så jag tänkte
det är lika bra att bädda redan nu. Även om jag inte får
det sökta monteringskneget så kan man söka andra
framöver, ju.

Iris har int sovit middag idag och det är lite skönt,
om man får säga så, när hon slocknar lätt som en
plätt vid nattläggningen.

Jag är också trött ju.

Det moraliska förfallet är stort i kojan I:
Jag köpte torsk idag fast man int borde det nu fö
tiden. Dom är rotingshotade säger nyheterna.

Det moraliska förfallet är stort i kojan II:
Jag köpte Lakritspuckar till hela familjen på en
Måndag och där satt vi och puckade oss vid
köksbordet när man nästa dag anstränger sig att
lära dotter äta rätt och riktigt och glass är
Lördagsgrej. Men man får väl se det att man
egentligen lär dotter att föräldrarna har regler men
det är lite elastiska. Gott var det med svartglassen.

Inga kommentarer: