fredag 14 mars 2008

Jag är hemma

Ann-Charlotte är på galej och jag är hemma. Inte så vanligt
att vi gör så faktiskt, men det är väl lite så det måste vara
om man ska ha ett fungerande krogliv som småbarnsföräldrar!
Hon, min fru e på irlänsk afton med halva Köpingsstyrkan
mat-tanter.

Jag och Iris har haft det skoj och nu har hon knoppat in
i sin säng i rummet bredvid oc jag har plötsligt en lång-lång
tid att spendera lite hur man vill framför datorn.
Jag gjorde något annorlunda idag! Jag gick nämligen
in på videobutiken och hyrde mig en film! Fy tusan
vad länge sedan jag gjorde det!
Det blev 1408 av svenske regissören Håfström.
En skärckis som utspelas i en föränderligt rum har
jag förstått att det handlar om. Det blir spännande!
Nytt ritjobb på lut i Hagateaterns uppdaterade logga.
Tydligen är inte glada/ledsna masken så fina.
På Måndag ska jag snacka med biställarn.
Det är skoj när man märker hur det ena ritjobbet
leder till det andra och man hela tiden liksom håller
sig flytande.
Den riktiga skräckisen är i morgon då det är shlager
för hela jäkla slanten. Kontroversiell som bara en
gammelpunkare kan vara, så kan jag erkänna att
det är det enda av de direktsända evenemangen
som någonsin fångar mitt intresse.
Men Peking OS kanske förståss, för lilla drakens skull.

Men det heter Beijing

Kovända:
Såg Metrobild från Kenya där oroligheter blåsat upp
angående gamla markområden. Bilden föreställde ett
hundratal människor med pil-o-båge i strid. Grejen
var att de var klädda i moderna kläder, och det hela
blev en bizarr mix av dåtid och nutid.
Men det självmystiska var min reaktion att jag tänkte
att det måste vara hemskt att vara i strid sådär. Att jag
tänkte så blott för att det var pil-o-båge, ty jag har ju,
som alla andra i världen, sett bilder på militärer i
alla tänkbara stridssituationer. Sen när ett förhållandevis
milt vapen dyker upp så tänker man:
Tusan va krig är hemskt!
vadå avtrubbad?

Inga kommentarer: