söndag 16 mars 2008

Hermes är guden med ving-skor

Shlagerfiasko:
Helt hyfande att Pirello sjöng så alla ville ha henne
och nästan alla andra oxå. Men att Sibel inte fick mer
poäng tyckte jag var jävla taskigt. Skyll oss själva som
vanligt.

En halv mil:
Dom hade hackat bort varande isbit i skogen och jag
sprang i Hermesskor lika långt som rubriken. Det var
trött hund som hittade hem. Men jag sprang hela vägen
lika långt som där förra sommaren slutade. I nya skor.

Annat:
Såg jag en reklam för 3-telefoni och gissa om jag
blängde när det var en grey-hund-racer! Nästa Precis
samma som jag tänkt fram till De Lyckliga kompisarna!
Jävla tur att man blir ratad ibland. Hade varit piiiinsamt
om dom hade börjat tryckt upp tröjor. Då hade jag blivit
misstänkt för rip-offs. Nu är det snarare tvärsom och
följdaktligen inväntar jag nu ett fett skadestånd.

Iris:
Kan gärna äta aprikos men inte vill mamman och
pappan tvätta kläder och barn hela dagarna. Vi har
hittat något hon inte tål...

Kärleken:
Min älskling lägger påsk-ris på sin egen rygg. Det är
nog kvinnans natur och en mammas vardag: Den
obefogade självkritiska synen. Själv är jag blind för
speglar. De spricker i min närhet!

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Aye My Dear ARTIST!

En UTMANING väntar Dig på min Blogg;

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - En självlysande Författare -