måndag 10 mars 2008

Om Andra Köpingsdelen


Regn som faller som i en hårdkokt deckare och
lika tufft var det att pallra sig iväg till fabriken.
Annat var det på granngården och Söndagen där
en flock snödroppar stod och inbillade mig och Iris
att det var deras tid nu.

Sista söndagstelevision med Andra delen av Köping,
och ett syndrom har dykt upp i samhället. Man skryter
med vad man har för kopplingar till gänget. Har själv
märkt att en viss stjärnlyster runt ikring dessa figurer
ty jag hajjar nu-fö-tiden till var gång Linda Hammar
eller dylik nalkas mig på Köpings gator. Ha-ha.

Naturligtvis så diskuteras det i fikarummet en hel del
om våra kufiska vänner och spexiellt Tobbe som
till-o-med citeras i den skämtsamma älskvärda tonen.

Ibland är det lite vassa skratt tror jag oxå.

Mitt eget i-e-annan-d-a-Köping-skryt:

Jag har minsan jobbat på Gersilla Vårdhem i mitten
av
90-talet. Det var på ett gruppboende för äldre
utvecklingstörda
och det var ett fantastiskt bra jobb.
Jag var ute och gick med
en hyperenergisk man för
att han skulle orka med att ta det lungt mot kvällen.

Det betyder ungefär:
Jaså! Ni tror ni lär känna deras värld genom tvn? Här ser
ni en gosse som har upplevt den på riktigt-riktigt

En förfärlig idé:
Köpings-safari! Kom och se alla platser från den välkända
televisionsunderhållningen! Ät mat på Lukas! Gå på bio
Royal och pass på, har du riktigt tur kanske
du stöter på Tobbe på Krillans sportanläggning! Tut!
~
Jag skulle ju int skriva det där
~

Det är riktigt kul att skriva min novell har jag fattat.
Antagligen är jag blind av glädjen över att jag
lyckats skrapa ihop en början, en mitt och ett slut och
således sitter på ett äkta frö! Idén jag skriver efter är
inte heller så dum, inbillar jag mig blysamt. och inte
lika blysamt så är det en genialiskt mix av Romeo, Julia
och Taxidriver berättat på ett sällan sedd sätt!

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

AYE! Yo yo yo.

Döh, Har jag Sagt att Du Är Underbar?
Jo, så är Det!
Du, Tack för Att Du Använt Din Konstnärspenna Väl! Nu ska jag tracka paret Watson i deras kamp till att göra snygga sidor av-ét=)
Vi kanske möts en Vacker dag...
För sett mig, Det har du redan.

/ Miss Lyckad