torsdag 20 mars 2008

Jag vill bara dansa


Försök vara lite Glad Påsk
~
Mummel i Nostradamus skägg:
När Torsdagsoppan, lagad på ärt
sammanfaller med högtidens ägg
ska Långfredagen färgas av fjärt

~


Varför begränsa sig till ägget?

Måla lite på koppen du, kanske lite på vaxduken
ska penseln få gå, vidare ner för bordsbenet och
regnbågen landar i ditt kök och hela lägenheten exploderar
i kulört, en flod rinner ner för trapphuset och staden
blir snart lika färgrant som godispåsen!

Det behövs färg i den utbredda dysterheten!

KSMB sa:
När alla andra ser Rapport och Aktuellt
när alla kämpar för nåt fint och ideellt
vegetabilisk palestinamaskerad
vissa bekymrar sig, men jag är bara glad

..och de där fraserna gillar jag. Texten går att
tolka lite som man vill. Är den anti mot de
bekymmerslösa eller anti mot de bekymmrade.

Jag väljer det senare. Jag har ett gott liv.
Det färglada ägget innehåller min fru och
min dotter, lediga dagar, ett nytt kul ritjobb,
en vår i antågande och världens elände är jag
för trött för.

Jag vill inte förfäras.

Jag vill bara dansa.

Inga kommentarer: