torsdag 6 mars 2008

Ritarrapport igen


jag skissar på jobbets fikaraster och erbjuder därmed
också mina arbetskamrater en del underhållning. Senaste
tidens tecknande med båd DLK:et, som gick i stöpet, och
Miss Lyckadsbilderna har lockat många nyfikna blängsyltor
åt mitt fikabord och det är Va ska du rita för en katt idag?
nästan när man kliver in i baracken på morgonen.

Lite obekväm kan det kännas i den rollen, men det är
bra att bolla lite idéer med en del figurer i varjefall. Just
Miss Lyckad blir det en del prat om. Vem é det? Vad då, ska
det här bli en serietidning eller är det du som skriver boken.

Jag brukar säga att det är en förbannad manodeppad ung jänta
som skriver av sig och att jag illustrerar det hela i hennes
kommande bok.

Men då hon e hemlig vet man ju int något om det.

Texterna som jag läst har dock gjort mig lite bekant med
en värld som är lite annorlunda mot min.

~

Ann-Charlotte och iris var till Mormor Ewa som dom brukar
om tordagarna och jag var och handla och städa lit inför helgen.
Veckan går konstigt sakta men väldigt fort samtidigt.
Bara fredagen kvar. Ska nog köpa mig en lott och blir
rik som ett troll i helgen, TJOHOOO!

~
Eller javisst ja, jag ska ju vara flyttgubbe

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

HA HA!

Kram på re.

/ Miss Lyckad