onsdag 16 januari 2008

Tjo fö ledstaplarutbildning

Fy tusan vilket knegarväsen man är ändå!
Idag blev jag glad när hoppa in på fabriken efter
ryggont & allt, och där, i min inbox hittar en
kallelse till Truckförarutbildning.
Ledstaplare är det som jag livit betrodd att få
lära mig handskas med och tanken är att jag själv
kan frambringen råämne ur ställage för att
mata mina maskiner med. Ett förarkort som jag en
längre tid har känt att jag behöver för att blir en så
duktig operatör som det bara är möjligt.

Om-någon-skulle-mena-att-utbildningen-mest-
var-intressant-för-mig-för-att-den-pågår-under-
-fyra-fabriksfria-arbetsdagar-så-är-det-en-lögn-
-fast-kanske-lite-sanning.




~
Kovända:
Idag vågade jag uttala en förfrågan om förlagets
ställning om det skulle bli som så att jag kanske skulle
lyckas plita ihop en diktsamling till och till min stora glädje
så var det ett positivt svar på detta.
Det ska väl få bukt på min lätta depression över att inte
vara nästa figur på tur. Jag har nog märkt hur jag morrar
inombords bara för den enkla saken att boken är utgiven
och min dröm är uppfylld.
När jag vet att förlaget vill ha mig i framtiden också så är
det en ny dröm som föds.
Förövrigt så har dom sparkat igång en blogg där förlagets
författare får skriva lite fritt. Spännande att få se hur den
utvecklats och stolt kan man väl skryta med att få vara med

Kom med och glutta från start!


Inga kommentarer: