onsdag 23 januari 2008

Åt familjen Semla

Iris, min sköna dotter, gillar int helt dagis, även
om det på senare tid har gått bättre & bättre. Ett tips som
fröknarna sa vara att ta med sig dottern till jobbet så att
dom får en liten bild av vad sina föräldrar gör om dagarna,
så därför gjorde jag så igår.
Ho tyckte fabriken var kanonkul! Spexiellt att farfar var på
plats var en höjdare, samt en truck som for förbi.

Min höjdpunkt för gårdagen var annars att bilen klarade
besiktningen. Den hade lite vass grej som stack upp efter
antenn-breaket och nog fan var det en lampa som inte lyste!!
Men att det inte blev återbesök ser jag som godkänt, om än
det inte står så på pappertet.

Ann-Charlotte hade inte så bra gårdag, för hon gick till
jobbet fast hon var sjuk, och idag fick hon bli sjukskriven
igen. Jag är mer en sådan som lätt skakar av mig all slags
uppoffringsbeteende.

Det var riktigt hårda golv under fötterna denna vecka.
Jag är totem oinspirerad vid maskinförarsysslan och till
min förtret så har jag en sidekick som har både tålamod och
kunskaper att lära ut saker till sin omgivning. Alltså hamnar
jag hela tiden i situationer där jag måste lära mig att råda
bot på problem som uppstår. Attans, jag är van med att
det räcker med att säga till & stå brevid och glutta.



Efter kneget idag så åt familjen semla och sedan drog
jag tösen i barnvagnen till Ögir, faktiskt, och meddelade
frankt att jag imorgon kommer återvända för att nedplocka
tavlorna mina. Och dom blev inte arga alls. Dom sa vidare
att jag skulle få en t-shirt oxå.

Hade sålt en tusen spännstavla om jag förstod rätt!

~

Inga kommentarer: