söndag 13 januari 2008

Heja Kina!



En helg har nästan gått. Jag har ont i ryggen ändå, men det
är faktiskt int syndast om mig. Iris var upp på nästan
40 graders feber. Det är mariga nätter för henne och
för hela familjen. Och om dagarna snyftar hon om att:
- Snoret sitter fast, bu-huu.

Man har börjat förstå hur dagis inverkar på
smårackares hälsa. Efter varje längre frånvaro så blir
det en smitthärd igen vid sammankomsten. int kommer
jag blir förvånad om det imorgon vid dottersjukskrivning
meddelas att mången krabater äro hemmavid.

Ann-Charlotte har också tempraturer utöver det vanliga.
Hon sa igår innan vi la oss, att vi lik gärna kunde stänga av
elementet eftersom dottern värmer bra
. Och natten nu
ska båda damerna febra!

Kovända:
i Aftonbladet har dom bildrepotage från Kina en man som
köper ett levande får och sedan kastar djuret ner i en lejongrop.
Artikelns vinkel var den sedvanliga att Kineser är grymma
och dom som inte är som vi är det okej att vara nedlåtande
gentemot.
Det gäller alla som är dom men jag blir mer & mer irriterad när
skandalartiklarna gäller Kina. Jag är ju lit partisk naturligtvis.
Men förr då det var rå-kommunist-Kina så klagade alla jävlar.
Och nu, när dom försöker ändra på sig, så klagar samma jävlar
på det. Kina försöker bättra sig, om än på ett kanske buffligt
tillvägagångsätt, så ge våra upp-o-neriska vänner en chans.
Jag tror att vi, i de rika i-länderna, är jävligt skrajsna när något
underutvecklat plötsligt spänner musklerna. Det är bekvämt
att vara bäst.
Angående Kina är det den gamla sanningen som gäller att det
måste bli kaos innan det blir ordning.

Hurra för Beijing 2008 !

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Krya på ER!
Hela världen e sjuk å även ni. Smittan sprider sig. Så jag önskar er idag; KRya Krya!

Angående Kina så tycker jag att det är bra att du adresserar det! Folk behöver använda hjärnmusklerna, få upp ögonen. Jag läste artikeln och tycker mest synd om fåret, geten? Jag tror jag börjat hålla på djuren. Hejja Älgarna!

/ Miss Lyckad