lördag 26 januari 2008

06:15 - Sovmorgon

Helgen kom ändå till slut.

Vi har det ganska lungt i hundkojan.
Ann-Charlotte som gått med rinnande näsa i flera
veckor fick gå till doktor till slut och nu har hon fått
medicin som ska avhjälpa den förmodade
bihåleinflamationen! Det är en kamp för min käresta
varje medicineringstillfälle, livsrädd som hon är för allt vad
medel heter. Men hon e tuff!

Iris har äntligen fått lit nattro oxå, och därmed kan en
annan ligga och blunda ifred. idag sov hon till 06.15 vilket
klassas som sent när hon inte bråkat en smula under natten.
sovmorgon!

Imorgon kommer barndomskompis och hälsar på med
sin familj. Dom bor i stada bredvid, typ 1,5 mil bort och
ändock har man så pass mycket tappat kontakten.
Faktiskt har jag nästan ingen aktiv kompis. Det är blott
någon gång per år som det blir av och det är lite tråkigt
kan jag tycka ibland. Eller i vartfall kan jag tycka att det
är konstig att man liksom tappar bort varandra.

En mystisk figur som kallar sig Miss Lyckad har förtjusats
av mina teckningar och vad det verkar så kommer det visa
sig i hennes kommande bok. Missen är tyckare av brutalaste
mått har jag förstått genom en intervju i Kung Bläck Mag och
även genom den raka och kanske provokativa poesin som jag
läst av henne. Vet inte riktigt vad som kommer finnas i boken,
men säkerligen blir det något extraordinärt.
Hon finns redan nu att läsa i Svensk Poet 2007 fresten

Inga kommentarer: