måndag 21 januari 2008

Författarkontrakt



Idag så hittade jag ett författarkontrakt i
i breflådan när dagverke var till ända.
Det var en lite kul upplevelse att få skriva
under en deal med namn och sådär. Ännu en
litet nyp i kinden, jag tror jag drömmer känsla
som jag kan tillskriva min diktsamling.

Men radiopratet som jag gjorde har ännu inte blivit
utsänt till omgivningarna. Jag börjar fundera om det
inte fanns stoff nog att sammansätta ett repotage för
Radio Västmanlands utsände? Eller är jag kanske någon
slags veckans pausfågel som dom bara slänger ut sådär häpp när det passar?

Färdas man i dogheadmobilen när radion drar igång är jag rädd för
att man blir besviken. För antenn där är avbryten och inga som helst
signaler vill spelas i apparaturen. Värst är dock att inte ens kassetband
tillåts spelas. Efter några sköna riff avbryts alltid musiken av ett blippande
som vill göra rattaren uppmärksammad på antennens bedrövliga tillstånd.
Irriterande förståss, men säkert inget som kommer motsvara
det jag kommer känna imorgon då bilbesiktning ska genomföras.
Håll i hatten!

Kunder har börjat vilja få sina tavlor och jag ska ta mig i kragen
och gå ner till Ögir för att plocka ner mina alster. Det är ett obekvämt
göromål, för jag misstänker att Krögarn vill ha tavlingarna hängandes
tills..vidare..typ för att han inte har efterträdare till väggarna,
och jag vill ha ner dom för att göra klart affärer.
Nångång i veckan får det bli. minsan!

Ann-Charlotte är på gång att bli frisk igen!

Inga kommentarer: