måndag 28 januari 2008

Söndag-Måndag-Sång



Dottern i Söndagssol och persiennskugga. Ser förvisso
ut som ett Alcatrazzgaller men en fin bild är det
ändå.

Söndagen så kom Rami och Pernilla med sina döttrar på
bisök och vi bjöd på Kaffe och fruktsallad. Lite tunghäfta
kanske men trevligt när isen var väck. Dotter Iris och
dottern Nemi lekte vilt och det verkade vara lite samma
pulver i dom själarna. Den äldre Minoo var lite mer cool
men lajja på efter ett tag. Hon ska bli konstnär.
Besöket var även business då dom köpte två av tavlorna som
var på Ögir. Det e lit genant att slanta och grejsa, men ett
nödvändigt måste, antar jag.
Ann-Cha & int minst jag själv är bedrövliga i konsten att hålla
igång kompiskap med figurer som kommer i vår väg, men
efter besöket så sa vi att vi int ska vänt så länge med att
hälsa på tillbaks. Sen får man hoppas att man gör det också!

Gått kurs idag och det var skönt att slippa kneget, men
helt o-surt visar sig det inte vara att insupa kunskapen
då det mesta visar handla sig om regelrätt matematik!
typ:

- Hur mycket truckmodell X kan lyfta XX och tynggpunkt
med rörelseenergi, samt är det vatten i behållaren oxå?
Nå, Håkan, vad har du svarat?

Så det blev en del bråk med hjärnan idag, och inte bara
på det matematiska viset. Jag gnuggade blinda fläckar
till liv och det för med sig en del ångest kan jag meddela.

Och skrufa antenn på bil så nu låter igen. Frugans
The Sounds-band skramla igång i kassetdäcket & sen var
det roliga att ratta igen!

Dagispersonalen har slutat försöka lägga Iris för sovstund
på dagen och det tog Ann-cha upp med dom idag att vi vill
att dom försöker. Hon är så mycket tuffare än jag ibland.
Så fort jag ska kritisera negativt, eller frågasätta andras
beteende så känner jag mig som det ser ut att jul-televisionens
Karl-Bertil Jönsson känner sig när han erkänner bakom
soffan vad han har gjort med alla rika människors försändelser.

Jag klädde mig i Spenderbyxa och tog med pengarna
från stycke 2 och inhandlade ett par sportdojja. Reflexiska
och strömlinjeformade vägde dom som fjärt på mina fötter
och jag vet att inte några klena benhinnor tänker skrika aj
åt mig i framtidens spring.

Inga kommentarer: