torsdag 10 januari 2008

Rak i ryggen som faen!

Igår när jag vakna kunde jag int röra mig. Det
var inte den sedvanliga skräcken. Nix pix ty det visade
sig strax att jag hade stelnat till i något som skulle
kunna kallas ryggskott. Jag fick telefonera ett Nej tack
till fabriken.

Men det kändes kymmigt att göra så, då jag blott jobbat
en dag efter julledigheten. Så för att lugna det dåliga
samvetet gick jag mig till Doktor Finger som satte
stämpeln inflamerad i bröstrygg & nacke i ett
sjukskrivningspapper & dessutom fick jag en mystisk salva
plus dämpande piller.

Iris får lite kortare dagar på Humlan och det känns bra
för hon är lite dagis-ångestdrabbad.

Idag var ryggen bättre, men det känns lite mörbultat
här och där. Som om man trillat pladask på ryggen.

Jag gick med Iris på dagis och sedan gick jag hem igen.
Jag slog igång tvättmaskin och tänkte att jag nu skulle
surfa nätet. MEN DET FUNKADE INTE!!
ARGHHH!!!! Jag får huvudvärk på en gång som jag
blir medveten om att det är knas med uppkopplingen.
Det är hemskt när man tänker på hur sådana ting
har inverkan på ens humör & liv!
Jag migräniserade ett tag och sedan så lyckades jag faktiskt
hittade ett fel. Jag misstänker också att det är Iris som
har dragit i den sladden som satt dåligt, då det var
en som det aldrig tidigare har varit. ha-ha .

Imorgon kommer radio-västmanland-tant och
intervjuar mig i hemmet. det blir ett litet äfventyr
och till dess ska jag träna på att läsa dikt högt. De skulle
vinkla det som dagens arbete gjorde, alltså den kanske
udda kombinationen maskinsförare/poet. Tänk att
folk kan tycka det är så intressant.

Intervjun imorgon är kul på en helt annat plan också,
ty den har jag själv på icket vis frågat efter. Det är min
lilla diktsamlings egna magnetism som har lockat dem
hitåt.

Inga kommentarer: