söndag 20 januari 2008

De Lyckliga lever...



Här är en skiss till en bild jag gjorde till ett tröjtryck
som trallpunkbandet De Lyckliga Kompisarna hade på
sina merchandise-grejer. Bandet var inaktiva då, men
är det inte längre menar punkeltelegrafen.

Kompisarna är en av mina favoriter och denna reunion
smäller tamefanken högre än Spice Girls comeback.
Och vi snackar nästan Maxipuff när det sedan står klart
att dom ska spela på Köpingska Ögir! Ett inte missa för
hund med fru den 29/2! Men dessförinnan till-o-med en
till kväll på det haket när det är Hårdrockingskväll den
8/2.

Kovända:
Int min business men måste ändå utbrista ett stort oj
när jag televisionsgluttandes på min skärm fann Jan
Guillou och hanses käresta i ett tåg-frågar-program.
Utropet syftar på de fysiska likheter som var mellan
makarna, nästan piff-o-puffliga.

Inga kommentarer: