måndag 29 juni 2009

Varmbad

Det är svårt att varva ner efter Solmyraträffen för
Iris. Det märks speciellt i kontakten med Alex, kusinen,
som stå o stampar och vill leka. Iris stänger dörren och
låser. Det är som om hon inte tål mer umgänge med
småttingar.

Vi var och bada på Krillan idag och det var skönt men
kanske var det också dumt eftersom det blev äventyr
för Iris det också. Så vi, hon, behöver ha en tråkig
hemmadag egentlignen och det blir det imorrn.

Jag läste pocketen Hemlös - med egna ord när vi var
på träffen och det var en ganska bra bok. Den är skriven
av uteliggare som säljer Situations Stockholm och via
sidorna var det som att kliva in i en värld som man inte
vet så mycket om. Ganska konstigt att det finns så många
utomföringar mitt ibland oss och spexiellt i Stockholm.
Ju äldre jag har blivit desto mer föraktfull har jag blivit
när det handlar om a-lagare och narkomaner på stan.
Det är tråkigt men det är inte mindre sant för det. Denna
bok lyckades strössla lite välbehövlig empati i min själ.

Inga kommentarer: