söndag 7 juni 2009

Filmdag Containerhund


Det var lite omständigt att ta sig till skruttefabriken.
Dom hade spärrat av för att laga nåt jämra väghål men det
ordan sig med att komma dit om man körde en omsväng
på en åker och sen via spökstaden Mälartorget.

Måsarna skrek när jag och Cladam satte igång. Fabriken
tillhör ju i myck och månget just dom, det befjädrade.
Lite stelt men jag lossnade lite efter att vi satte igång, så
som Cladam menat i ett mail. Det var kul och verkligen
äventyrligt. Säkert så var det helt galet upplägg med Cladam
var shysst och la mycket åt sin egna konstnärliga sida och
lät mig i stort bestämma hur scenerna skulle vara.
Rami dök up med förtjusande voffen Leya. Hon är aktiv
och glad och passar utmärkt i rollen som filmhund. kanske
blev hon inte med så mycket, men det gör inget. Jag sprang
runt med henne i vartfall i ett klipp och sen får vi se om det
kommer med.
Vi följde manus i stort men lite ändringar blev det och det var
shysst att alla inblandad kom med lite idéer hur man skulle kunna
göra. Så jag tror nog att vi kan få någon slags story till slut.
Filmningen avslutades efter att Iris kommit på plats med
smink och svarta vingar och hon gjorde en lika strålande
insats som de andra. Men så blev hon godismutad också!
Härnest blir det klippning med Cladam i början av veckan
om det vill sig med hans filofax. Fortsättning följer! ...

Inga kommentarer: