söndag 21 juni 2009

Far & Son i balansakt

Vi var till mamma & pappa direkt efter studiospelning
och åt lite. Jag tänkte att Iris skulle hinna få i sig lite
mat innan humöret dök. Men hon åt inte mycket alls
så det var väl lite av en höna av en fjädergrej kanske.

Men som jag var där fick jag hjälpa pappa att vinkelslipa
ner en gammal tv-antenn på huset. Och det blir alltid lite
kul när det blir en sån där pappa-son grej. För pappa går
per automatik in i grjen han hade då jag var en valp. Han
hjälper att bära saker och underlättar för mig och säger
sånt som - passa på spiken där Håkan & sånt . Det är
lite latjo för när vi balanserade där på taket idag så kände
jag lika för honom somn han känner för mig och jag ville
hjälpa och underlätta och ta vinkelsågen och stanna därnere
du så fixar jag det här, liksom. Skumt hur det är.
Han tänker nog
- Här är min grabb som inte får trilla ner och slå mig för
sådanahäringa fall klarar inte små grabbar
och jag tänkte
- Här är min farsa som inte får trilla ner och slå sig för
sådanahäringa falla klarar inte små farsor

ha-ha

Sen var jag ut och sprang i skogen en sväng. Motionerar
inte så mycket som man borde egentligen men ska försöka
sätta lite fart nu ( igen )

Att lubba runt i skogen är bra för tankarna också och med
ljudinspelandet tidigare idag avklarat kunde jag lägga det
där med Containerhund lite åt sidan för ett tag. Det känns
skönt på något konstigt sätt. Det strömma rin idéer och så
hela tiden men det är en lugn uppslagssamlare nu för jag vet
att filmen blir någonting. Det är som om man liksom har
kommit i mål på etapp 1

Nu är det 2 jobbardagar sedan. ta-taaaaa! semester

Inga kommentarer: