onsdag 10 juni 2009

sen föll fabriken

Sen kallade dom oss till stormötet och chefen sa
att det var 125 till som måste bort från fabriken.
Är det på den siffran som varslet verkligen hamnar
så kan jag stämpla ut och gå hem lagom till jul.
Säkert är att jag inget får veta innan semestern.
Förhandlingarna startar mitt när den är igång. Men luften
trilla ur en.

Jag tog Iris och vi for till Kungsör. Hon protesterade över
att behöva vara hos sin farfar & farmor och jag försökte
muta bort oviljan genom att köpa godis till henne. Hon fick
välja och tog BRIDGE blandning. Hon tar alltid något
gammel-tant-godis tills sin pappas förtret.

Hon tjura loss men lämnade där ändå och det gick bra
så fort jag stängt dörren hälsade senare farmorn. Jag hamna
på ABF med filmarn och fick välja vilka av scenerna som
skulle vara med i filmen och sen snurrade han in det i
en cd-skiva åt mig efter att lagt det i ordning också.
Hela 8 minuter ligger det på när det inte klippts alls.
Han är väldans duktigt, herrn Cladam, på sitt filmtrixande
och jag är glad att han ville ställa upp. Det kan bli en riktigt
kul film. Inte kul som i ha-ha, men kul som i annorlunda.

Åkte hem & skulle visa kärestan och skivan funka inte på
vår mossiga dator!!! så hasta till Fredda o han fixa den så att
man kan tv-glutta alltet. Så nu följer en tid av beaktande
av vad som ska den finjusteras på den grova filmen.

Bilden är till Queen Ink: jag har länge, flera år, velat
kombinera en Döskalle med 3D-färger och äntligen blev
bilden bra och okej.

Inga kommentarer: