söndag 21 juni 2009

Studiotid


Idag var jag hemma vid Ronny och gjorde en andra
inspelning för Containerhunden. Den första har helt
gått bort efter att projektet har ramlat på.

Fast inte helt. Musikdelen kommer vara kvar och det
är jag glad för. Det var en så väldans svängig grej och
poesin och musiken passade så bra ihop i den delen.

Idag spelade Ronny upp en annan grej som han pysslat
ihop och vi småtrallade och märkte att det nog kommer
gå att få till en musikdel utav den andra delen av stordikten
som var ämnad för detta.

Ronny hade visat det för en polare, alltså filmen, och
denne hade utbristat att det hela fick Peter Wahlbeck att
verka normal. Det utbrast hjärtligt ska tilläggas och jag
ser det som ett gott tecken på vad vi pysslar med. ha!
Nu är det en tid av otålighet som väntar för mig.
Ronny har bollen så att säga. Det är shysst att Solmyra
kommer som naturligt avbrott för min kreativitet annars
finns det risk att jag tjatar ihjäl Ron. ha-ha.
När han sen har gjort rytm, bakgrundsljud, musik
och allt kommer jag sammanstråla mig själv, Cladam
och Ron för att klistra ihop till en helheten.

Inga kommentarer: