fredag 19 juni 2009

Glad Midsommar


Idag var jag uppe med tuppen & åkt Saab till Västerås för att
där medverka i Radio Västmanlands utsändningar. Det var en
sändning som skötes från Vallby friluftsmuseum och min roll var
att skriva dikt med en annan poetfigur vid namn Stina Elgh och
så gjordes. Ämnen var förslagsvis från radiopratarna om sommar
och sol men det handlade mer om frost och blåst. Dock läste jag
dikten som jag hade förberett och det gick fint allting med lite kaffe
i kroppen och filt runt om mig.

Är faktiskt inte så nervös att prata i radion. Förvisso stakar jag mig
lite men det hela känns lite klacksparkat.

Nu väntar midsommarfirandes hos svärfar och grill och antagligen
mer filtar runt om kroppen. Dock, med Åse som chaffuör kanske man
kan ta lite eldvatten & värm sig med.

På Söndag är nästa riktiga äventyr. Då i Kungsör och Ronnystudio
där Containerhunden ska voffa lite igen.

Inga kommentarer: