fredag 15 februari 2008

Spark i baken

Fredag till slut. Förra helgen försvann så nu
känns det som man jobbat i 2 veckor & dessa
helgdagar är väldigt skönt att nå fram till.

Helg är bäst!

Men en arbetskamrats helg blir vånda, kan
man misstänka. Han blev sparkad idag efter
ett bråk som ägt rum i fikarummet. Det hela
handlade om Amerika för & emot samt en del
inslag av främlingfientlighet. Själv var jag icke
närvarande, men hörde om det hela efteråt.
Vem som gjort och sagt vad har jag ingen koll
på, men det är en konstigt påtaglig händelse när
ens jobbarkompis återvänder från ett
personal-chefs-möte med avsked i ena hand och
en skärrat adjöken i den andra. Bortplockad sådär.

Både fru & dottern är förkylda och helgen blir
skönt stillsam. Jag är trött trött trött själv också
och inställningen mot helgplacerade resa är
detsamma, alltså inställning.

Ann-Charlotte är den drivande kraften i kojans kök,
och då hon har sundhet i tanken blir maten också
sådan. Och då jag har gått & blitt lite lat o tagit bilen
hit & dit & glufsat hamburgare tog jag chansen att
haka på den duktigare stilen.
Lite sundare stil skulle vara skönt, inte minst för att
som det är nu så känns det nästan inte som om man
orkar med både fabrik, kärlek och dotterslek. Allt
blir lidande men med rätt energi blir livet till en
snoa!

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Hoppas du Får ENERGI till veckan som kommer=)! Ni verkar vara en sån härlig familj. Kramas mycket.
Idag kan du läsa ett utdrag från min kommande bok på Bloggen;

http://miss-lyckad.blogspot.com/

Hope U Like it... Inte så Arg...

/ Miss Lyckad