tisdag 5 februari 2008

Fladderöron

Idag fick jag slita hårt på fabriken igen. Vi har en
tvättstation om vi turas om att stå i och då personalbrist
rådde, så blev det idag ett fasligt sjå för farbror Håkan
att hinna med. Men det har den fördelen att man kan
helt koppla bort hjärnan och istället ägna dagen åt drömmeri.
Det är ganska skönt att göra det. Vem vet, jag kanske är ett
chefsämnet ändå? Ha-ha
OBS! Jag skämtar här, ge mig inte sparken, jag har en famij
att försörja för hundan.
Det kom en inlånad finsk farbror och hjälpte till efter lunch och
han var treflig för han var väldans inspirerad att berätta
roliga historier för sin tillfälliga jobbarkompis. Och då fick man
sig ett skratt, för han kunde så dålig svenska så det blev bara
ingenting. Jag fattade inte någon av historierna, men man kan
ju uppskatta själva berättandet också!

Hämtade Iris på dagis och sen var vi till Metall och bokade klart
Stugan för Kina-återträff i sommar.

Ann-Charlotte gjorde mat när vi kom hem och det var gott,
men i huset bredvids lilla cafe, Bivur, var det minsan kö ända
ut på trottoaren och iväg. Semladagen är det ju för tuslingen
och jag och frugan som har gått in i äta-nyttigt-pakten just i
denna vecka. Så inget sådant trams. Vi får ju lite onyttigt
till livs i helgen på hårdrockarpuben! Synd på krock med
melodifestivalen. Förra året drack Jag och kärestan varsin
wiskeygrogg varje delfinal. Ha-ha, det e sktkul.
Vi är småbarnföräldrar och har egen partydefinition!

Fru Hund och lilla valpan var till kusin Alex och jag snörde
mina fötter i dom dyra joggarskorna oh sprang runt hela
byjorden. Det är inte så lång, men det var öronsnäckornas fel.
Mitt joggeri tog ju som bekant slut snöpligt i höstas när
benhinnor inflammerades och hörsellurar gick sta och dog.
Nu tog jag ett par från en svara-snabbt-gåva från en bokklubb,
men dom trilla ur mina fladderöron när jag löpte.

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Boktips Doggie; Varför har män bröstvårtor? -Svaren på alla frågor du aldrig vågat ställa till din läkare
Marck Leyner å Billy Goldberg

Ta mää till fabrika å berätta för kompisarna om man verkligen somnar snabbare om dom druckit varm mjölk.

Go nattis

/ Miss Lyckad