tisdag 12 februari 2008

Inget vindsguld

Till helgen är det träff med dom som vi gick
adoptionkurs med. De andra paren har också
adopterat från Kina och det är väldigt kul att hålla
kontakten med varandra, spexiellt som barnen är
i liknande åldrar.
Blott värdparet inväntar sitt barnbesked men enligt
en liten datorbugg kopplad till en Kinesisk myndighets
hemsida så kanske det finns ett namn och bild att
beglutta på Lördagens Karlskoga. Vem vet?

Men i värsta fall är det inställt för Iris har haft lite
attacker som vår erfarenhet menar är ett förstadie
till sjukdom. Och anslagstavlan på Humlan sa att där
härjade Vattkoppor!!! Vem vet det också?

Efter knegartid idag fick jag gå en entimmeskurs i
ämnet Härdplast. Det var en kurs som strödde rätt
grovt med sand i ögona mina, men ivrigt for jag sen
hem och for upp på vinden ty tidigare samma dag:

Tony till Kimmo:
- Hörde du Kimmo, jag fick tag på
Kill em´All på Tradera. Fick meddelandet att jag bjöd
mest igår när jag kom hem. 540 spänn, men nu är den

komplett, samlingen min!
Håkan:
- Vadå, betalar folk för Metallica-vinyler? Jag har
deras första maxisingel på vinden.


Utspel jagar väck tystnad från Fikarum.

...sen hemma igen och vindens skivback som var tom
på Metallica. Hade nämligen en annan back förut, vilken
blev snodd väldigt fräckt, där den stod & sov bakom
hönsgaller.

Vill någon köpa Hårdrocksvinylen
Ozzy Osbourne - No rest for the wicked
för några tusenlappar så hojta häråt!

- voff

Inga kommentarer: