tisdag 19 februari 2008

Jag fick en tröja



Efter dagsverke for jag till Ögir och plocka ner de
sista tavlorna från utställning 2007. Fick av dem
en t-tröja som de tryckt upp för Hagteaterns räkning.
Jag gjorde nämligen en affish till deras nyårsrevy.

Den bilden som jag ritade var ett gäng karikatyrer
baserade på fotografier som Granberg skickade över.
Dock hade han glömt att radera en gubbe i sin digitala
fotorulle och då jag int visste det så råkade det liksom
hamna en spökmedlem i ensemblen. Det e figuren som
fick pryda jumpern. En fiktiv figur som kan stå för alla
bifigurer måhända. Lit kul.
Blev borgare och köpte Expressen idag. Blaskan i
sig kanske jag inte bläddrar mycket i men bilagan
är desto intressantare. Kafkas förvandlingen är det
och den har jag int läst. Ganska bra grepp ändå av
Expressen att göra bokgrejen varje tisdag.

Jag har slutfört diktsamlingen nu. Alla skriverier
och alla bilder är klara. En titel är klar och nu ska
jag invänta respons från betrodda typer för att
fånga alla avigheter. Man blir tämligen blind av sitt
egna skrivna ord och det som jag läser tydligt läser
annan som luddigt.
i dikten kan man förvisso vara fri i sin penna, men
om avsikten samtidigt är att det ska bli en offentlig
skapelse så gör man nog rätt i att testa skriften på
någon.

Inga kommentarer: