måndag 25 februari 2008

Ingen höna av fjädern

Fjäderhatten blev ingenting. Det är aldrig kul när
saker man ritar blir bortvalda, men det är en del
av det spelet som en förmedlare av tjänster måste
ta del av. Alltid kan man inte få fram det önskade.
I mitt fall handlar det ju ofta om att göra en bild som
ska "vara ansiktet utåt" och då är det absolut viktigast
att den som står bakom orden/musiken eller vad det
nu kan vara, är nöjd över min bild.

Jag har fått Lyckliga Kompisarna jobb på kroken också
men den fisken tror jag hoppar väck. Mart, bandets
sångarfigur har deklarerat mig en vag önskan att jag ska
rita av dem karikatyriskt vid deras spelning på Ögir
denna kommande Fredag. Och det kan jag väl göra, men
av någon anledning misstänker jag att han tror att jag
är en sådan däringa kariktyrs-rit-kunnig artist som
man hittar på nöjesfält & dylika ställen. Och så är ju int
fallet. Man ska alltid pröva grejer så jag har tänkt göra
ett försök i varjefall.

Snälla maskiner idag och dagen gick fort.

Elskling jobbar knastid eftersom det är sportlov
och därmed ingen matservering. Effekten blev att
jag fick pröva på hur ensamstående kan tänkas ha
det. Och naturligtvis går det inte att bilda sig en
rättvis uppfattning om hur det kan tänkas vara på bara
några få timmar, men de som jobbar hela dagen och
sen går hem & sköter hem och barn, ibland flera
rackare, är tusingen till tuffa människor . Tuffa på
ett bra sätt.

Jag tänker skriva en novell nu. Har börjat samla
in lite specifik information om ämnen som berörs och
min avsikt är att försöka skriva denna berättelse
på så bra och proffsigt jag bara kan.

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

På tal om Ansiktet Utåt...;

Du är på Min Blogg idag... Kinginks BokRa! REA REA! KOM OCH KÖP=)!

Hörs snart! Voff Voff!


http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - The Girl Who Knows it All -