onsdag 27 februari 2008

Cykeltransport

En mystiskt arg figur har skrivit en bok som snart
kommer ut på King Ink Förlag. Hon heter Miss Lyckad
och har gjort deal med mig om att illustrera en del av
de skriverier som boken innehåller. Jag har alltså haft
förmånen att få läsa en del av dessa texter och jag kan lova
att det minst sagt blir en annorlunda bok. En författarinna
som gör allt annat än lämnar en oberörd. Lär känna denna
frispråkiga feminina urkraft på hennes blogg också, där man
kan förbiställa boken också:

http://miss-lyckad.blogspot.com/

~

Vilken looser man är också. För hundra år sedan var
jag sugen att köpa en fet Hasse & Tage bok. Men den
var dyr-dyr. Sen dök den upp på televisionen som sa
att köp på bokus nu! Och å gjorde jag tokbilligt.
Men sedan var jag på hemma-ICA och samma bok låg
i deras bokrea för bara 40 kronor billigare!
Men boken är fortfarande bildrik och tjock och ska
bli kul att glutta i när det blir tid för det.

Har massa saker att göra men ändå pumpa
vi hojarna och velicopiderade oss runt Köping.
Det var trevligt för hela familjen men ännu bätter
i nedförsbacken sa Klotten.

Schema:

Gå jobbet: Tänka Novell
Fikaraster: Skissa för Miss Lyckad
19:30 till sovdags: Läsa hedersuppdraget & Datorisera
Helgen: Leka Journalist
Skjuta på framtiden: Skriva Novellskrift
Alltid: Skämmas för Familjförsummelse

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Oh LA l a!

Urkraft, Ja så in i Helvete=)!

Dom e Godkända mä råge Herr Hund!

Du är... bättre än bra. Men, visa inte Alla... Bilderna e kind of a Secret...!
Skickar du originalen till Förlaget så jag kan känna svetten från pennan, TACK.

Hörs snart min kära Illustratör!!!

/ Miss Lyckad - Mmmmm, Mysterious -