torsdag 14 februari 2008

Glad Hund

De Lyckliga Kompisarna heter ett av mina
favoritpunkisar från den tid som det begav sig.
& minsan så ska dom ut på turné detta år
och till min glada förtjsning så fick jag en förfrågan
att rita lite karikatyrsgrej till den turnén.
Vet inte riktigt om det ska bli tröja eller kanske
reklamaffisch, men vet att det är kul att få försöka
med ett litet rit. Sen är det en annan sak om
bandet väljer min bild, eller någon annans.

Punkrocken ligger mig varmt i hjärtat och jag har
ju i mitt tecknande haft förmånen att teckna olika
bilder som kommit att kopplats till musikgengrens
olika band. Det är en så kul grej när man ser
någon slyngel ibland bärandes en jumper eller
något som prydas av bild som jag gjort !!

Daniel Watson på King Ink Förlaget har gjort mig
så glad oxå. Häromdagens så fick jag ett positivt
svar på frågan om jag kunde sätta igång att på
allvar sammanställa nästa diktsamling.
Så nu har jag att göra på kvällarna ett tag.
Denna andra diktbok kommer att se lite annorlunda
ut än ettan. Största skillanden blir att det kommer
vara mer illustrationer och dessutom ett stycke som
är lite blandning av dikt och dokumentär.

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Ser fram emot att få läsa din numero dos! Själv har jag dragit mig tillbaka för att skriva det sista till min. Deadline närmar sig med stormsteg. Kul med turné!
Trevlig helg!

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad