söndag 10 februari 2008

Metal Vs Schlager

Om fredagen gick så äntligen Herr & Fru på
efterlängtat galej: Hårdrockskväll med tre
dödsrasslande band.

Först var det Black Metalbandet Condemnatory.
Dom var okej, men det var en blek sångare. Det kankhända
vara så att det var ett av bandets första framträdande, men
det går inte att stå & se rädd ut mellan groul-vrålen

Sen blev det Trash-Hardcore från Stockholm med
Beyond Obscurity. Dom var bäst av banden och det var
bra röj på scenen hela tiden.

Sist var Asylium med Black Metal. Dom var tajta men då
var jag redan för full för att tycka något speciellt om

Jag fick lida betongkeps hela Lördagen, men ibland är det
värt besväret. Det var en trevlig kväll och det kändes
som om vi satt i en replokal och drack med banden som gick
upp och spela lite emellanåt. avslappnat och kul.

Och fru & jag kan ju inte förståss inte så mycket om
metalmusik, men det är avkopplande att ha aggresiv
musik att softa loss till.

Schlagerfestivalen står i kontrast till detta, men temat
är musik tydligen. Och visst blev jag mörkrädd när
svenkfolket röstar som dom gör! Antagligen har det
fuskats med rösterna på något sätt. Hoppas det!

2 kommentarer:

B.Hallward sa...

Ja, visst blir man förskräckt när folk röstar som de gjorde.
Jag satte vinet i vrångstrupen.
Jag finner inga ord just nu, men vi får hoppas att det börjar likna något i de andra deltävlingarna.

Doghead sa...

Man kan dock inte låta bli att älska skuggspelet!