torsdag 11 december 2008

vänta

Jag drog iväg Iris till kyrkbacken efter att ha hämtat
henne från dagis. Alltså drog iväg med henne i pulkan.
Snön har lagt Köping i en så fint snötäcke som egentligen
bara finns i reklamfilmer så det kändes som att man måst
passa på att dra pulka sig lite medans tid är.

Hade hoppats på att diktboken skulle komma idag men
brevlådan var tyst. Inte heller den andra, Svensk Poet 2008,
hittade hem till hundkojjan. Också väntar jag på avtal från
den mystiska Q.

Alltid väntan. Alltid dyker den upp och kansk är
det tecken på att man lever fel. Eller i vartfall inte lever i
nuet.

Inatt tar jag kamera när jag går till fabriks och ser om jag
hittar något fint snö-natt-motiv.

En vecka kneg till ledighet. Det väntar jag också på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg.. hit kommer jag mera.

Vi får hoppas att snön stannar ett tag..

Ha det gott!

Anonym sa...

du är så välkommen :)

- håkan