söndag 21 december 2008

Bombbild


Söndag.
Har lite svårt komma ur natten och vrider mig lite
hitan och ditan på småtimmarna. Helt vaken verkar
jag inte dock. För jag använder den osaliga tiden med
att fundera på alltet och exempelvis teckaridéer.
Men i dagsljus kan nattidéer spricka som ordentligt.
Inatt fick jag idén att göra ett ägg med fladdermusvingar,
horn och jäkelsvans lutad mot tanken att man kanske är
en "bad guy" redan från födseln. & vid Insomniastjärnan
tyckte jag nog också att det skulle kunna vara en snygg
siluette.
& idag var det inte mer än Ett ägg med vingar! Ha-ha
och skittufft...not.

Jag ritade istället en bomb med döskalle i glänset.
Kanske inte heller så tuff men bilden har enkelhet
och det gillar jag när jag lyckas få till.
Ann-Cha är med dottir på Café & planerar julafton
med morsan sin. De planerar julafton och det är ju
faktiskt närsomhelst nu. Brolla blir tomte för oss
i år igen. Det blir spännande att se hur Iris tacklar
den där skäggfarbrorn.


Inga kommentarer: