lördag 6 december 2008

Lördagssnörvel

Till Q: En sjörövarbåt och sjöodjur!

Annars är vi alla sjuka. Just nu är Ann-Cha i
ledningen men båda prinsessorna hostar som hela
fabriksarbetare och det gör därför lite ont i mig också.
Det är nämligen jag som smittat dom gullisarna.

Iris hade feber i tre dagar och börja sen hosta hemskt
och slämkräkas. Sen blev det feber igen i ett dygn. Nu
är hon soffliggandes men ganska hostfri och soft.

På en helt annan front har mina teckningar inte
blåst bort men hamnat i ett blåsväder som om det vill
sig illa hamnar i en rättsal. Hoppas det mojnar och mer
kan väl inte yppas om det i en blogg.
Ny Scanner i hundkojjan sen den gamla envisades med
att krångla vid bläckpatronsbyten. Men denna nya är inte
lika bra som den gamla i scanner sammanhang. Eller snarare
så är det för bra. Den gamla såg sterck som just streck men
den nya uppfattar allt som små prickar vilket medför ett
väldans klickandes för mig när jag lägger in teckningar i
datorn ju!
Next week! kommer min bild/diktbok ut!

Håll i hatten!

Inga kommentarer: