måndag 15 december 2008

Luciafirandet



Min morsa blev avlämnad hemma hos oss och när
Ann-Cha sen kom hem så gick vi oss väck till St. Olovsgården
för att i föräldraträngsel beglutta Svalans Luciatåg.
Sist "gick" Iris på fröken Jessicas arm. Inte ombytt och
ganska misstänker jag ganska ogillandes hela siuationen.
Hon blir lite feg och tvär i sådana tillfällen och faktiskt
var det precis så som Ann-Cha had förutspått. Men lite
förvånade det oss att hon följde med och var på scenen under
hela sjunglerierna.
Dom var duktiga på sång hela bunten. Jag gick fram och
plockade åt mig lilla för ovanlighetens skull tysta sånglärka.
Då blev hon glad och vi fika sedan allesammans i stojet.
Iris goda hembakta pepparkakor och farmors lussekatts.
Sedan gick vi hem till Rudbeckius och jag skjutsade hem
farmor till Kungsör.
När jag kom hem hade Iris förstås provat sin dräkt med
glitter och allt och sjunger gör hon för fullt just i detta nu
med morsan i plaskbalja, måhända lättad över att luciafirandet
är över för denna gång!

Inga kommentarer: