onsdag 17 december 2008

Sistnatta

Nu har jag vaknat från sista passet nattarbete.

Det sköna med att få gå av är att jag får sova med
familjen igen och att helgerna kommer kännas längre.
Men jag och hela familjen har målat fan på väggen och
bespottar den svarta katt som i egenskap av
eftermiddagskift lufsa i vår väg. tvi!

Kanske funkar det.

Försäkringskassan ringde och vill ha intyg på att Iris
var sjuk så jag stannade uppe tills dess att Doktor Finger
vaknade i sin telefon. Först vara det så mycket upptaget att
jag snabbutvecklade ilsken huvudvärk. Men när jag kom
fram så uppvägdes detta av vänligheten att brevledes
skicka det efterfrågade! Kaka till Finger!

Annat positivt är att jag vecka fem ska få gäst-blogga
på en Sajt som heter Du och Jobbet.
http://www.duochjobbet.se Dom hörde av sig till mig
i egenskap av att jag är arbetare/poet/skyddsombud.
Det blir kul och sker vecka 5

Böckerna har dock inte kommit än! Idag eller imorrn
tror Daniel så jag tänker Fredag! ;P Det är julpost som
tränger sig före på Det Huvudstadiska Postkontoret

- voff

Inga kommentarer: