måndag 1 december 2008

Fortsatt sjukt

En bild för Q

Iris blev febrig under natten. Vi fick badda och
sköta om ge medicin. Det gör ont i mig när man
tänker att hon mår så som jag mådde. Men hon
blev sval och sov sen till gryningen.

Då var hon normal men had eändå sin höga feber
så hon fick vara hemma från dagis. Ann-Cha vabbar
eftersom jag är sjukskriven. Jag prövade mina vingar
med att åka och handla mat. Det funkade inte.
Huvudvärk kom dundrandes och krafterna bara
försvinner ur mig när jag gör något. Jag är förkyld.

Sjuket inverkar inte på Iris verkar det som. Men plötsligt
säger hon att hon ska sova och lägger sig o sover iväg typ
tre timmar. Och det märks när hon är i famnen att hon är
varm som en kastrull nykokt potatis.

När Iris sov så gluttade jag på gamla filmen Metropolis.
Fan va ra den va

Inga kommentarer: