tisdag 29 april 2008

Ingemar Bergman & Jag

Det ska likna Ingemar Bergman.

Dom ringde från dagis o jag fick hojja dit. Det skär i
mig när det händer och jag cyklar som en idiot
fort för att komma fram till min lilla drake.

Det var ju inte så hemskt ändå, men hon hade fått
ögoninflammation minsan och därför fick jag ta henne
på armen och cykla hem.

Vi köpte varsin vaniljpuck eller va fan glassen heter
och gick sedan & köpte torka-ögon-serveter. iris sov
middag i vagnen och jag var nöjd med att få tidig
långhelg, även om det är på bekostnad på iris hälsa.

Men det inverkar på kommande helgen och vi missar
att åka & titta majbrasa efterosm ögonvaret smittar
väldans i detta skede. Och 1:a Maj är det ett missat
brorsbarnskalas också av samma anledning.

Men i första Majtåget ska jag & Iris gå!

Där ska man ju ändå int va så jämrans känslig.

Dagens snackis på fabriken är det plötsliga uppehållet
av Metrotidningar i stadens centrum. Alla gick & fråga
varandra

- Hittade du någon Metro i Morse?
- Va tusan e den tidningen?
- Har du hört varför dom ska sluta med Blaskan?
- Kommer dom inte i morgon så slutar jag banne mig att
köpa den värdelösa blaskan!

Jag tror dock sista kommentaren var ett skämt.


Detta var första Ingemar.
Eller var det kanske Stakka Bo?
~
Ann-Charlotte börjar komma över sommarstugan.
Jag ringde o bokade banktantssamtal som plåster
på såret.

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Nice Bergman, Mr. Bergman, Ingmar Bergman!

Ja, du, visst ä dääääääää gräääjt!!! Du får se tll att varenda kotte du käner köper ett ex av Miss Lyckad!
Boken kommer i din brevlåda på Tisdag=)...Red Days u know...
Kramen!!!!!"!!!!Q""LRKGL KWTHI NQE

/ Miss Lyckad - En bok till dom som bryr sig! -