fredag 4 april 2008

Vässad penna

Har börjat skriva igen.

Det är återigen i novellisk form.

Jag har ofta tänkt hur författare sitter inne
med alla svaren i de frågeställningar som kan
dyka upp hos läsaren.

Men behöver det egentligen vara så?

Det försöker jag utforska.

Mitt mål är att förmedla mer känslan av en
berättelse. Det är tänkt att göras genom att
visa berättelsen ur olika perspektiv.
Jag ska heller inte berätta allt av anledningen
att jag bestämt att det inte behövs komma fram
hur allt är, och jag därmed heller inte tänkt ut
anledningar till att allt händer som de gör.

Mitt sista grep blir eventuellt att berätta
allt okronologisk.

Kanske blir det intressant.

Kanske blir det bara ett osaligt alfabetande
omöjligt att läsa för utomstående.

1 kommentar:

Miss Lyckad sa...

Aye, Voff Voff!

Tack för dina fina kommentarer. Vår bok Doggie! SÅ FIN. Massa beställningar. Du jobbar väl på att sälja medan jag är borta... ;).
Snart kommer den, jippi.

Vi hörs när jag får tillfälle igen.

/ Miss Lyckad - on recovery -